Październik
Zamierzenia pracy wychowawczo - dydaktycznej na październik
1.Jesień w sadzie
- poznawanie i nazywanie drzew owocowych (jabłoń, grusza, śliwa), wyjaśnienie znaczenia słowa „sad”
- porównywanie kształtu, wielkości i koloru owoców
- wprowadzenie wyrazów do czytania globalnego: „jabłoń”, „grusza”, „śliwa”
- poznanie budowy owoców
- rozumienie korzyści wynikających z jedzenia owoców
- wyrażanie własnych obserwacji w ekspresji plastycznej
- rozwijanie sprawności palców
- doskonalenie umiejętności posługiwania się narzędziem pisarskim
- ćwiczenie pamięci wzrokowej i słuchowej
2.Jesień w ogrodzie
- poznanie wyglądu i nazw wybranych warzyw
- ukazanie bogactwa kształtów i kolorów jesiennych warzyw
- zachęcanie do jedzenia warzyw, jako źródła witamin niezbędnych dla prawidłowego rozwoju i zdrowia
- rozumienie konieczności dokładnego mycia warzyw przed spożyciem
- ćwiczenie spostrzegawczości i szybkości reakcji na sygnały
- stymulowanie pamięci i rozwoju mowy
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie logicznego myślenia
3.Jesienny krajobraz
- odróżnianie środowiska parku i lasu
- poszerzanie wiedzy o zachowaniu w sytuacji znalezienia cudzej własności
- doskonalenie umiejętności przeliczania, określanie liczebności zbiorów: mniej, więcej, tyle samo
- rozwijanie umiejętności dostrzegania i układania rytmów
- kształtowanie postawy szacunku i uwrażliwianie na piękno przyrody
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- poznanie wybranych drzew, ich owoców i liści
- kształtowanie wrażliwości muzycznej
- rozwijanie sprawności manualnej
- Deszczowa pogoda
- przypomnienie wiedzy o zmianach zachodzących w przyrodzie jesienią
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na tematy związane z uczuciami
- doskonalenie słuchu fonematycznego
- rozwijanie umiejętności współpracy
- poznanie niektórych właściwości wody
- rozwijanie ciekawości badawczej
- doskonalenie umiejętności pracy w parach
- Jesteśmy podobni, jesteśmy różni
- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała
- wdrażanie do kulturalnego zachowania się
- ilustrowanie treści piosenki ruchem
- wzbogacenie wiadomości na temat cech wspólnych dzieci w grupie
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat