Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

STYCZEŃ

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE STYCZEŃ

  1. Nadszedł Nowy Rok

- poznanie wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku i witaniem nowego

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat i słuchania ze zrozumieniem

- poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności

- zapoznanie z nazwami miesięcy i cyklicznością pór roku

- poznanie kształtu litery ,,L”,  „l ” rozpoznawanie jej, doskonalenie słuchu fonematycznego

- poznanie cyfry ,,7” kształtowanie pojęcia liczby (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym)

- utrwalanie dni tygodnia, dostrzeganie rytmu w następowaniu po sobie dni tygodnia

- poszerzanie doświadczeń plastycznych.

2. Sporty zimowe

- poznanie zasad sportowego zachowania i zasady fair play podczas zabawy,

- poznanie kształt litery”U”, „u”, ćwiczenie analizy słuchoweji odwzorowywania,

- poznanie cyfry”8”, kształtowanie pojęcia liczby w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym,

- poznanie różnych aktywności fizycznych w sportach zimowych,

- poznanie jednego z utworów muzyki klasycznej”Zima”z cyklu:”Cztery pory roku”,cz.I A.Vivaldi,

- kształtowanie umiejętności wokalnych, poczucia rytmu, wyobraźni dżwiękowej i ruchowej,

- poznanie historii flagi olimpijskiej

3. Dzień Babci i Dzień Dziadka

- kształtowanie postawy szacunku do osób starszych i wskazanie sposobów okazywania życzliwości, wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną 

- poznanie znaczenia słowa „szacunek” w odniesieniu do osób starszych, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat

- poznanie kształtu litery „S”, „s”, utrwalanie poznanych liter

- poznanie cyfry ,,9”, kształtowanie pojęcia liczby (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym)

- wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich

- rozwijanie sprawności manualnej umiejętności współpracy i dzielenia się zadaniami
w zespole oraz wyznaczania ról.

4. Karnawał

- poznanie zwyczajów karnawałowych w Polsce i na świecie,

- poznanie kształtu litery „B”, „b”, utrwalanie poznanych liter,

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, słuchania ze zrozumieniem,sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej

- poznanie cyfry ,,0, kształtowanie pojęcia liczby (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym)

- poznanie pojęcia”taniec”, zapoznanie z tradycjami tłustego czwartku,

- uwrażliwianie na piękno ruchu połączonego z muzyką,

- zachęcanie do udziału we wspólnych zabaw i tańców podczas imprez przedszkolnych,

- rozwijanie umiejętności poznanwania otaczającego świata za pomocą wielu zmysłów.