STYCZEŃ
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE STYCZEŃ
- Nadszedł Nowy Rok
- poznanie wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku i witaniem nowego
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat i słuchania ze zrozumieniem
- poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności
- zapoznanie z nazwami miesięcy i cyklicznością pór roku
- poznanie kształtu litery ,,L”, „l ” rozpoznawanie jej, doskonalenie słuchu fonematycznego
- poznanie cyfry ,,7” kształtowanie pojęcia liczby (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym)
- utrwalanie dni tygodnia, dostrzeganie rytmu w następowaniu po sobie dni tygodnia
- poszerzanie doświadczeń plastycznych.
2. Sporty zimowe
- poznanie zasad sportowego zachowania i zasady fair play podczas zabawy,
- poznanie kształt litery”U”, „u”, ćwiczenie analizy słuchoweji odwzorowywania,
- poznanie cyfry”8”, kształtowanie pojęcia liczby w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym,
- poznanie różnych aktywności fizycznych w sportach zimowych,
- poznanie jednego z utworów muzyki klasycznej”Zima”z cyklu:”Cztery pory roku”,cz.I A.Vivaldi,
- kształtowanie umiejętności wokalnych, poczucia rytmu, wyobraźni dżwiękowej i ruchowej,
- poznanie historii flagi olimpijskiej
3. Dzień Babci i Dzień Dziadka
- kształtowanie postawy szacunku do osób starszych i wskazanie sposobów okazywania życzliwości, wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną
- poznanie znaczenia słowa „szacunek” w odniesieniu do osób starszych, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- poznanie kształtu litery „S”, „s”, utrwalanie poznanych liter
- poznanie cyfry ,,9”, kształtowanie pojęcia liczby (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym)
- wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich
- rozwijanie sprawności manualnej umiejętności współpracy i dzielenia się zadaniami
w zespole oraz wyznaczania ról.
4. Karnawał
- poznanie zwyczajów karnawałowych w Polsce i na świecie,
- poznanie kształtu litery „B”, „b”, utrwalanie poznanych liter,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, słuchania ze zrozumieniem,sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej
- poznanie cyfry ,,0”, kształtowanie pojęcia liczby (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym)
- poznanie pojęcia”taniec”, zapoznanie z tradycjami tłustego czwartku,
- uwrażliwianie na piękno ruchu połączonego z muzyką,
- zachęcanie do udziału we wspólnych zabaw i tańców podczas imprez przedszkolnych,
- rozwijanie umiejętności poznanwania otaczającego świata za pomocą wielu zmysłów.