Styczeń
Założenia dydaktyczno – wychowawce
Temat kompleksowy – Co można robić zimą?
- zapoznanie dzieci ze zjawiskami atmosferycznymi charakterystycznymi dla zimy
- poszerzanie wiedzy dzieci o otaczającym świecie – cechy i właściwości śniegu i lodu
- poszerzanie wiadomości na temat życia zwierząt w czasie zimy
- kształtowanie u dzieci postawy dbałości o własne zdrowie
- rozwijanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów
- wdrażanie do wypowiadania się na określony temat
- rozwijanie zdolności manualnych
- rozwijanie poczucia rytmy, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
- kształtowanie u dzieci wiary we własne możliwości
Temat kompleksowy – Zimowe mistrzostwa sportowe
- wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych
- rozwijanie kreatywności dzieci podczas wymyślania zimowego toru przeszkód
- rozwijanie umiejętności rzutu do celu
- kształtowanie postaw zdrowej rywalizacji
- kształtowanie motoryki w zakresie zręczności i zwinności
- kształtowanie poczucia rytmu
- rozwijanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby
- rozwijanie umiejętności uważnego obserwowania otoczenia
Temat kompleksowy – W dawnych czasach – dinozaury
- wzbogacenie zasobu słownictwa dzieci związanego ze światem dinozaurów
- kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem
- rozbudzanie ciekawości badawczej
- poznanie różnych form ekspresji artystycznej- rysowanie węglem
- rozwijanie ekspresji muzycznej
- kształtowanie umiejętności manualnych
- usprawnianie narządów artykulacyjnych
- rozwijanie umiejętności rzutu i chwytu oburącz
- kształtowanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorach
Temat kompleksowy – Święto Babci i Dziadka
- kształtowanie u dzieci postawy szacunku wobec ludzi starszych
- kształtowanie umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych
- kształtowanie umiejętności wypowiedzi na temat dziadków
- motywowanie dzieci do dbałości o sprawność fizyczną
- wyzwalanie u dzieci aktywności pantomimicznej
- kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
- rozwijanie u dzieci sprawności manualnej
- kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresowych
- kształtowanie umiejętności formułowania życzeń dla dziadków