Styczeń
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne
- Płynie czas
- Doskonalenie wypowiadania się na forum grupy
- Zapoznanie się z tradycją sylwestrową i noworoczną
- Utrwalenie świadomości cykliczności pór roku i symboli z nim związanych
- Doskonalenie umiejętności muzycznych i poczucia rytmu
- Poszerzanie słownika czynnego i biernego dzieci o nazwy miesięcy i dni tygodnia
- Zapoznanie z przysłowiami i ich znaczeniem
- Wprowadzenie do posługiwania się zegarkiem
- Poszerzanie wiedzy dzieci na temat sposobów odmierzania czasu
- Zapoznanie dzieci z kalendarzem, zwrócenie uwagi na budowę kalendarzy i ich charakterystyczne elementy
- Moje hobby
- Poznawanie sposobów na spędzanie wolnego czasu
- Poznanie wartości „pomysłowość”
- Rozwijanie umiejętności społecznych podczas pracy w grupach
- Kształtowanie percepcji wzrokowo-ruchowej
- Rozwijanie słuchu muzycznego
- Kształtowanie poczucia rytmu
- Rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej
- Co możemy robić zimą
- Poszerzenie wiedzy dzieci na temat obszarów polarnych
- Doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
- Rozwijanie umiejętności matematycznych: przeliczanie, porównywanie, klasyfikowanie
- Doskonalenie umiejętności wykonywania prostych eksperymentów i doświadczeń
- Kształtowanie umiejętności stawiania hipotez, ich weryfikacji i wyciągania wniosków
- Rozbudzanie i rozwijanie wrażliwości estetycznej dziecka oraz jego indywidualnych zdolności twórczych
- Pobudzanie kreatywności dzieci, odkrywanie przyjemności tworzenia, cieszenie się uzyskanym efektem
- Zimowe mistrzostwa sportowe
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawanie i podawania nazw zimowych dyscyplin sportowych
- Wskazywanie podobieństw i różnic między wybranymi dyscyplinami sportowymi
- Kształtowanie umiejętności przewidywania skutków zachowań
- Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
- Doskonalenie sprawności fizycznej
- Rozwijanie percepcji słuchowej
- Doskonalenie motoryki małej
- Rozwijanie wyobraźni i poczucia estetyki
- Młodsi i starsi
- Kształtowanie zdolności plastycznych
- Doskonalenie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi na zadany temat
- Wzbudzanie szacunku do osób starszych
- Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania innych
- Doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
- Rozwijanie umiejętności matematycznych
- Doskonalenie sprawności manualnej
- Kształtowanie wrażliwości na potrzeby osób starszych