Wrzesień
Założenia dydaktyczno – wychowawcze
Poznajmy się
– wdrażanie dzieci do funkcjonowania w przedszkolu
– poznanie imion dzieci w grupie
– kształtowanie umiejętności słuchania
– doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie własnego ciała
– nawiązywanie relacji rówieśniczych
– rozwijanie sprawności manualnej
– nazywanie i poznawanie miejsc w sali
– rozwijanie słuchu muzycznego
– wdrażanie dzieci do reguł i zasad panujących w przedszkolu
W naszym przedszkolu
– zapoznanie dzieci z osobami pracującymi w przedszkolu
– wdrażanie do uważnego słuchania opowiadania
– rozwijanie sprawności ruchowej
– poznanie nazw zabawek i sprzętów używanych w przedszkolu i na placu zabaw
– integracja grupy
– poznanie zasad utrzymania higieny i nazw przedmiotów używanych w łazience
– rozwijanie samodzielności
– nazywanie kolorów
– rozwijanie słuchu muzycznego
– kształtowanie zdolności manualnych
Jesteśmy podobni, jesteśmy różni
- zapoznanie dzieci ze sposobem kulturalnego powitania
– wdrażanie dzieci do kulturalnego zachowania się
– poznanie określeń opisujących kolegów i koleżanki
– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania
– rozwijanie dbałości o innych
– kształtowanie prawidłowego używania pojęć wysoko, nisko
– rozwijanie koordynacji ruchowo – słuchowej
– rozwijanie motoryki dużej i małej
– wdrażanie do bycia odpowiedzialnym
– rozwijanie współpracy
Bezpieczni na drodze
– poznanie sposobów bezpiecznego poruszania się po ulicy
– poznanie niektórych znaków drogowych
– rozwijanie umiejętności klasyfikacji
– doskonalenie umiejętności uważnego słuchania
– wdrażanie dzieci do zgodnego działania z innymi w zabawie
– rozwijanie sprawności manualnej
– poznanie różnych dźwięków z otoczenia
– kształtowanie słuchu muzycznego