Wrzesień
Założenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc wrzesień
Temat kompleksowy – Poznajemy nowe przedszkole
- zapoznanie dzieci z nowym przedszkolem
- zapoznanie z salą dydaktyczną oraz gimnastyczną
- zapoznanie z zasadami panującymi w nowej placówce
- zwrócenie uwagi dzieci na bezpieczną zabawę podczas [pobytu na dworze
- kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie
- rozwijanie poczucia rytmu
- rozwijanie sprawności manualnej podczas prac plastycznych, technicznych i sensorycznych
- ćwiczenia logicznego myślenia
- rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
Temat kompleksowy – W naszym przedszkolu
- rozpoznawania i podawanie nazw zawodów osób pracujących w przedszkolu
- rozwijanie szacunku do wszystkich osób pracujących w przedszkolu
- poszerzenie wiedzy o zabawkach i sprzętach używanych w przedszkolu i na placu zabaw
- poszerzenie wiedzy o zasadach zachowania higieny
- rozwijanie sprawności ruchowej
- rozwijanie zdolności muzycznych
- wdrażanie do uważnego słuchania opowiadania
- ilustrowanie piosenki ruchem
- rozwijanie sprawności manualnej
- budowanie poczucia własnej wartości
Temat kompleksowy – Jesteśmy podobni, jesteśmy różni
- poznanie i nauka sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc
- poszerzanie wiedzy na temat dzieci w grupie
- doskonalenie orientacji w schemacie ciała
- poznanie określeń opisujących kolegów i koleżanki
- wdrażanie do kulturalnego zachowania się
- rozwijanie umiejętności sylabowej
- nazywanie i odróżnianie kolorów
- rozwijanie umiejętności przeliczania
- kształtowanie samodzielności
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- kształtowanie dbałości o innych
- rozwijanie motoryki dużej i małej
- poznanie nazw instrumentów i sposobu wydobywania z nich dźwięków
Temat kompleksowy – Jesteśmy bezpieczni na drodze
- zapoznanie dzieci z zasadami ruchu drogowego
- poznanie wybranych znaków drogowych
- poszerzanie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze
- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania
- doskonalenie umiejętności nazywania figur geometrycznych
- wdrażanie do zgodnego działania z innymi w zabawie
- rozwijanie sprawności manualnej
- kształtowanie umiejętności odwzorowywania
- doskonalenie zdolności muzycznych
- rozwijanie wrażliwości na potrzeby innych