Luty
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne
1.Bajki i baśnie:
- rozbudzanie zainteresowania literaturą dziecięcą
- rozpoznawanie bohaterów baśni
- zapoznanie z etapami powstawania książki
- zachęcanie do kilkuzdaniowych wypowiedzi na temat bajek i baśni
- stwarzanie okazji do oceny postępowania bohaterów literackich
- rozwijanie muzykalności i szybkiej reakcji na sygnał dźwiękowy
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- Karnawał:
- zapoznanie ze zwyczajami karnawałowymi
- rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się przy muzyce
- kształcenie umiejętności bawienia się z innymi
- doskonalenie cwału bocznego i poruszania się w kole
- wyrażanie przeżyć i doświadczeń w ekspresji plastycznej
- rozwijanie ekspresji twórczej
- ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej
3.Zwierzęta domowe:
- wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego
- poszerzanie wiedzy na temat odpowiedzialnej opieki nad zwierzętami domowymi
- zachęcanie do angażowania się w pomoc przy opiece nad zwierzętami
- zapoznanie z pracą weterynarza
- rozwijanie mowy i myślenia
- doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
- Czy jesteśmy sami w kosmosie?
- poznanie nazw planet układu słonecznego,
- poszerzenie wiedzy dzieci na temat planet
- kształtowanie umiejętności ustalania rytmu i stałego następstwa dni i nocy
- rozwijanie aktywności twórczej
- rozwijanie umiejętności liczenia i klasyfikowania
- W dawnych czasach:
- poszerzanie wiedzy na temat prehistorii
- wzbogacenie słownictwa o słowa: archeolog, paleontolog, skamieliny
- doskonalenie umiejętności poszukiwania informacji w różnych źródłach
- wdrażanie do słuchania dłuższych opowiadań
- rozwijanie sprawności manualnej w pracach plastycznych
- doskonalenie umiejętności liczenia