Październik
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc październik
- Idzie jesień przez świat
- Dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących jesienią w przyrodzie
- Poznanie drzew, owoców i liście najpopularniejszych polskich drzew
- Doskonalenie umiejętności porównywania oraz klasyfikacji
- Rozwijanie sprawności grafomotorycznej
- Doskonalenie umiejętności matematycznych
- Rozwijanie ekspresji twórczej w pracach plastycznych
- Zapoznanie dzieci z podziałem drzew na liściaste i iglaste
- Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
- Jesień w sadzie
- Poznanie nowej wartości „uprzejmości”
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się
- Poznanie wybranych owoców rosnących w sadzie
- Rozwijania kompetencji językowych w zakresie posługiwania się językiem angielskim
- Poznanie nazw wybranych drzew owocowych (jabłoń, gruszka, śliwka)
- Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- Porównywanie liczebności zbiorów
- Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej
- Dbamy o zdrowie
- Uczestnictwo w zajęciach kulinarnych i przestrzeganie zasad higieny i bezpieczeństwa
- Rozpoznawanie i nazywanie swoich potrzeb związanych z odpoczynkiem, ruchem, głodem, pragnieniem
- poznawanie siebie, dostrzeganie odmienności i niepowtarzalności każdej osoby
- radzenie sobie z nieprzyjemnymi emocjami i uczuciami
- zwracanie się o pomoc w sytuacjach trudnych emocjonalnie
- porządkowanie elementów historyjki obrazkowej zgodnie z ciągiem przyczynowo-skutkowym
- planowanie kolejnych etapów i czynności, właściwego wykorzystania płaszczyzny lub przestrzeni
- Zabawy na jesienne wieczory
- Poszerzanie słownika o nazwy zawodów artystycznych(malarz, aktor, piosenkarka, pisarz, poeta, tancerka)
- Rozwijanie sprawności i motoryki małej
- Zapoznanie się z różnymi technikami malarskimi oraz rodzajami malarstwa
- Rozbudzanie ekspresji artystycznej
- Zapoznanie z twórczością i postacią Fryderyka Chopina
- Doskonalenie umiejętności obserwacji i wyciąganie wniosków
- Poszerzanie wiedzy na temat kina animowanego
- Rozwijanie wrażliwości estetycznej