Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Styczeń

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc styczeń

 

  1. Nowy rok
  • Wdrażanie do systematyczności i obowiązkowości w wykonywaniu zadań
  • Dostrzeganie korzyści płynących z właściwej organizacji czasu
  • Dostrzeganie rytmu i następstwa dnia i nocy oraz dni tygodnia,
  • Poznanie nazw dni tygodnia,
  • Dostrzeganie rytmu i następstwa dnia i nocy oraz dni tygodnia,
  • Nazywanie czynności wykonywanych nocą i podczas dnia
  • Utrwalenie charakterystycznych cech pór roku, dostrzeżenie regularności i następstw pór roku,
  • Doskonalenie umiejętności wyrażania swoich przeżyć, ekspresji w różnych formach aktywności
  • Dostrzeganie regularności i następstwa pór roku,
  • Rozwijanie poczucia rytmu,
  • Doskonalenie sprawności manualnej,
  • Tworzenie okazji do swobodnych wypowiedzi dzieci
  1. Świat się zmienia
  • Rozpoznawanie i nazywanie nowoczesnych urządzeń domowych,
  • Kształtowanie rozumienia pojęć: wynalazki, wynalazca i ich wpływu na życie ludzi,
  • Rozwijanie ciekawości poznawczej,
  • Dostrzeganie szans i zagrożeń związanych z korzystaniem z telewizji
  • Rozpoznawanie i nazywanie nowoczesnych urządzeń domowych oraz robotów,
  • Poznawanie znaczenia pojęcia: prąd elektryczny i jego źródła,
  • Zrozumienie działania prostych urządzeń elektrycznych,
  • Poznanie zasad bezpiecznego korzystania z prądu
  • Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, wnioskowania i zapamiętywania,
  • Kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji,
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • Wzbogacenie doświadczeń sensorycznych dziecka poprzez poznanie różnych faktur i właściwości papieru,
  • Rozwijanie zdolności manualnych poprzez modelowanie przestrzeni i płaszczyzny,
  1. Razem możemy więcej!
  • Promowanie aktywnego słuchania i zrozumienia perspektywy innych osób,
  • Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie, zachęcanie do pomagania innym
  • Wspieranie dzieci w wyrażaniu swoich marzeń, planów na przyszłość,
  • Zachęcanie do zadawania pytań i szukania informacji o zawodach,
  • Uczenie, że wszystkie zawody są ważne i potrzebne
  • Zabawy konstrukcyjne – tworzenie budowli z klocków, rozwijanie umiejętności odtwarzania prostych wzorów, zachęcanie do współpracy i dzielenia się materiałami
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania zwierząt,
  • Rozwijanie umiejętności obserwacji zwierząt i opisywania sytuacji, w których współpracują
  1. Babcia i dziadek
  • Kształtowanie postawy szacunku do osób starszych i uczenie sposobów okazywania życzliwości
  • Poznawanie wzajemnych stosunków rodzinnych i nazw członków rodziny
  • Kształtowanie i rozwijanie poczucia rytmu, próby rytmizacji z wykorzystanie prostych instrumentów muzycznych
  • Kultywowanie tradycji rodzinnych, poznanie tradycyjnych gier i zabaw,
  • Poznanie pojęcia portret,
  • Doskonalenie umiejętności liczenia i zapamiętywania, ustalanie liczebności zbiorów
  • Rozbudzanie ciekawości poznawczej, zaaktywizowanie dziecka poprzez stwarzanie sytuacji umożliwiających eksperymentowanie oraz wyciąganie wniosków,
  • Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi w czasie eksperymentowania
  • Wdrażanie do okazywania szacunku i miłości babci i dziadkowi,
  • Wzbogacanie doświadczeń plastycznych,
  • Wyrabianie umiejętności skupiania uwagi, uważnego patrzenia i słuchania