Styczeń
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc styczeń
- Nowy rok
- Wdrażanie do systematyczności i obowiązkowości w wykonywaniu zadań
- Dostrzeganie korzyści płynących z właściwej organizacji czasu
- Dostrzeganie rytmu i następstwa dnia i nocy oraz dni tygodnia,
- Poznanie nazw dni tygodnia,
- Dostrzeganie rytmu i następstwa dnia i nocy oraz dni tygodnia,
- Nazywanie czynności wykonywanych nocą i podczas dnia
- Utrwalenie charakterystycznych cech pór roku, dostrzeżenie regularności i następstw pór roku,
- Doskonalenie umiejętności wyrażania swoich przeżyć, ekspresji w różnych formach aktywności
- Dostrzeganie regularności i następstwa pór roku,
- Rozwijanie poczucia rytmu,
- Doskonalenie sprawności manualnej,
- Tworzenie okazji do swobodnych wypowiedzi dzieci
- Świat się zmienia
- Rozpoznawanie i nazywanie nowoczesnych urządzeń domowych,
- Kształtowanie rozumienia pojęć: wynalazki, wynalazca i ich wpływu na życie ludzi,
- Rozwijanie ciekawości poznawczej,
- Dostrzeganie szans i zagrożeń związanych z korzystaniem z telewizji
- Rozpoznawanie i nazywanie nowoczesnych urządzeń domowych oraz robotów,
- Poznawanie znaczenia pojęcia: prąd elektryczny i jego źródła,
- Zrozumienie działania prostych urządzeń elektrycznych,
- Poznanie zasad bezpiecznego korzystania z prądu
- Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, wnioskowania i zapamiętywania,
- Kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji,
- Rozwijanie orientacji przestrzennej,
- Wzbogacenie doświadczeń sensorycznych dziecka poprzez poznanie różnych faktur i właściwości papieru,
- Rozwijanie zdolności manualnych poprzez modelowanie przestrzeni i płaszczyzny,
- Razem możemy więcej!
- Promowanie aktywnego słuchania i zrozumienia perspektywy innych osób,
- Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie, zachęcanie do pomagania innym
- Wspieranie dzieci w wyrażaniu swoich marzeń, planów na przyszłość,
- Zachęcanie do zadawania pytań i szukania informacji o zawodach,
- Uczenie, że wszystkie zawody są ważne i potrzebne
- Zabawy konstrukcyjne – tworzenie budowli z klocków, rozwijanie umiejętności odtwarzania prostych wzorów, zachęcanie do współpracy i dzielenia się materiałami
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania zwierząt,
- Rozwijanie umiejętności obserwacji zwierząt i opisywania sytuacji, w których współpracują
- Babcia i dziadek
- Kształtowanie postawy szacunku do osób starszych i uczenie sposobów okazywania życzliwości
- Poznawanie wzajemnych stosunków rodzinnych i nazw członków rodziny
- Kształtowanie i rozwijanie poczucia rytmu, próby rytmizacji z wykorzystanie prostych instrumentów muzycznych
- Kultywowanie tradycji rodzinnych, poznanie tradycyjnych gier i zabaw,
- Poznanie pojęcia portret,
- Doskonalenie umiejętności liczenia i zapamiętywania, ustalanie liczebności zbiorów
- Rozbudzanie ciekawości poznawczej, zaaktywizowanie dziecka poprzez stwarzanie sytuacji umożliwiających eksperymentowanie oraz wyciąganie wniosków,
- Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi w czasie eksperymentowania
- Wdrażanie do okazywania szacunku i miłości babci i dziadkowi,
- Wzbogacanie doświadczeń plastycznych,
- Wyrabianie umiejętności skupiania uwagi, uważnego patrzenia i słuchania